11 March 2013

Avioane

     Buna ziua!

     In Liceul de Informatica "Tiberiu Popoviciu" gasim tot felul de talente si pasiuni. De la jocuri pe calculator pana la biciclete, chitari si hobby-uri care mai de care. Astazi aducem in lumina reflectoarelor un elev cu vise marete si realizari pe masura.





     Deoarece ne-am facut un obicei din a lua interviuri, vi-l prezentam pe FARCAS VLAD din XII A :



Interviu cu FARCAS VLAD



Cand ti-ai descoperit pasiunea pentru pilotaj?

     La 14 ani. Un prieten m-a dus sa vad cateva avione. Atunci m-am decis. Pana la urma el a devenit instructorul meu.

Ce model de avion conduci?

     Eu zbor pe un planor model I.S28B2  si uneori si cu avioane ultra-usoare.

Care a fost cel mai lung zbor?

     Cel mai lung zbor a fost de vreo 2 ore jumate' pe un planor fara motor cu instructor. A mai fost o data pe traseul Sibiu - Targu Mures - Deva - Sibiu .

In cazul unui Boeing - 474 , care este durata maxima de zbor?

     Habar n-am.

Ai carnet de sofer?

     Nu am carnet de sofer :)) . Dar la 16 ani am fost licentiat ca pilot de planor , si la 17 ani am fost licentiat ca pilot de avioane ultra-usoare.

Ce fel de teste ai dat pentru a putea pilota singur?

     Am dat un examen care cuprinde 8 teste:

  • Legislatie si reglementari aeronautice romane
  • Proceduri Operationale
  • Performante si Limite umane in aviatie
  • Cunoasterea Aeronavei
  • Principiile Zborului ( Aerodinamica )
  • Metodologie
  • Navigatie Aeriana
  • Comunicatii Radio
Descrie-ne senzatia de deasupra norilor.

     Este o senzatie si un sentiment unic... esti plin de adrenalina. Ai un sentiment de mandrie - nu multi fac asta.



Unde te vezi in 10 ani?

     Ma vad la bordul unei aeronave cu o stewardesa suedeza de 25 de ani.

Unde vrei sa mergi la facultate? 

     Inca nu stiu.

Un sfat pentru noi?

     Cel mai sigur mod de a calatori este cu avionul.



Avion cu motor
Ia-ma si pe mine-n zbor...


Redactia Liceului de Informatica "Tiberiu Popoviciu" va ureaza o seara placuta!




No comments:

Post a Comment

Aici ne puteti lasa un Comment. Va propunem sa aplicati regula bunului simt. Glumele, bancurile sau smiley-urile sunt optionale si apreciate.

Semnat,
Redactia Scolii.